Posted on Hozzászólás most!

Az ünnepi étrend is lehet egészséges!

Elronthatja az ünnepet, ha a túlzásba vitt evés, a nehéz, zsíros ételek, vajas sütemények miatt emésztési zavarokkal, puffadással, émelygéssel kínlódjuk végig. Nemcsak magunkra, hanem a családtagjainkra, vendégeinkre is kell gondolnunk! Dietetikusok karácsonyi ajánlásaiból állítottunk össze egy tucat megszívlelendő jó tanácsot az ünnepekre.

Együnk jót és jól!

Vásároljunk jó minőségű alapanyagokat, zsírszegényebb húsokat, halakat, a ponty helyett például a tőkehalat, pisztrángot, csukát, lepényhalat is kipróbálhatjuk. Egészségesebbé tehetők az ünnepi ételek is korszerű konyhatechnológiai eljárásokkal, pl. grillezve, alufóliában sütve, párolva. A Légkeveréses Halogén Főzőkészülékben akár teljesen zsírmentesen is elkészíthetjük az ételeket! A hagyományos ételek is nagyon finomak a Halogén Főzőkészülékben.

Ha valaki diétára szorul, legyünk tekintettel rá! Ha diabéteszes vendégünk lesz, használjunk édesítőszert a desszertekhez, ha epebetegséggel küzd valaki, a bő olajban sült rántott hús, krumpli helyett készítsünk párolt, csőben sült húsokat, könnyebb, friss köreteket, salátákat, vagy a Halogén sütőben készített ételekkel lepjük meg őket. Ne kínálgassunk feleslegesen senkit, a mértéktartás nem az udvariatlanság jele.

Többször, kevesebbet, kevésbé édeset

Vegyünk kisebb adagokat, „hagyjunk helyet”, hogy minden finomságot megkóstolhassunk, nem kell pukkadásig jóllakni! Lassan, komótosan, az asztal mellett beszélgetve vacsorázzunk, élvezzük ki az alkalom, az ünnepi együttlét varázsát! A sokféle édességnek, süteménynek otthon és vendégségben is nehéz ellenállni. Annyit segíthetünk, hogy a vajkrémes, töményen cukros, marcipános, kelt tésztás édességek helyett inkább gyümölcsös és tejalapú, könnyebb, piskótaféle desszerteket készítünk. A fa alatt is legyen sok színes gyümölcs, a csokoládéféleségek közül pedig érdemesebb az antioxidánsokban gazdagabb, nagyobb kakaótartalmú, jobb minőségűt választani.


Leave a Reply